Is het al tijd voor mijn ontbijt?

26-04-2021

Als ik mijn baasjes in de ochtend hoor praten, weet ik dat het tijd is voor mijn ontbijt. Mijn slaapoogjes veranderen dan in nieuwsgierige en enthousiaste oogjes... soms hoor ik ze nog stiekem fluisteren, maar ik heb echt wel door als ze wakker zijn. Als ik dat door heb, dan eis ik eigenlijk wel dat ik meteen gevoerd ga worden. Als het me te lang duurt, ga ik rennen en het hok verbouwen, want dan weet ik zeker dat ze komen. Daar trappen mijn baasjes altijd weer in.

Ik weet precies wat ik als ontbijt krijg... lekkere biks met gedroogd gras. Het is eigenlijk elke ochtend hetzelfde en dat vind ik stiekem wel heel fijn. Wij als konijnen houden namelijk niet zo van veranderingen. Na ons ontbijtje krijgen we vers water, een schone wc en weer vers hooi. Ook willen we daarna nog even lekker geaaid worden voordat mijn baasje naar haar werk gaat.

De biks die Frodo en ik krijgen zijn van het merk supreme science selective. Ik kan je vertellen die zijn echt heerlijk. Per dag krijgen wij per konijn 15 gram biks. De rest van onze voeding wordt aangevuld met hooi, groenten en kruiden. Vergeet nooit dat hooi de belangrijkste voedingsbron voor ons is. Vaak worden de biks gezien als hoofdvoeding, maar dit is echter niet het geval. De biks zijn een aanvulling op de groenten en het hooi zodat wij genoeg voedingstoffen binnen krijgen.

Er is veel droogvoer in alle soorten en maten... al die keuze in de winkel is soms best lastig. In gemengd voer zitten vaak veel lekkere, maar ongezonde dingen. Die lekkere stukjes pakken we er tussen uit en de rest laten we liggen, terwijl daar juist de belangrijke voedingsstoffen in zitten. 

Daarom zijn de biks voor ons de beste keuze. Daar zitten veel voedingstoffen in! Van het merk Science selective krijgen wij de adult variant. De bik bestaat uit één homogene korrel. De korrel verbetert de spijsvertering en bevordert gebitsslijtage. Ook bevat het lijnzaad voor een gezonde huid en vacht. Kortom, echt een aanrader dus!

Snif snif,

Hompie


© 2020 Onzekonijnen blog. Alle rechten voorbehouden.  
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin