Plasje op het potje

17-07-2020

Februari 2019

Van nature zijn wij zindelijke dieren. In de natuur doen we onze behoefte namelijk niet in de burcht. Een burcht is een hol waar wij in de natuur in leven. Er zijn hoofdgangen, vluchtgangen en soms doorlopende gangen. Andere dieren zullen erin verdwalen. Slim zijn wij eigenlijk he? Wij doen onze behoefte een stukje verder van ons hol af.

Naast dat poepen en plassen fijn voor ons lichaam is, heeft het ook een andere functie. Met onze ontlasting markeren wij ons territorium. Dit doen mannetjes en vrouwtjes. Alleen ik deed dat eigenlijk nooit... Hompie daarentegen wel....

Soms ontsnapte Hompie uit haar hok en dan kwam ze rennend naar mij toe en markeerde zij met haar plas haar territorium. Omdat ik in de ren zat kon ik er niet goed bij, maar ik was wel heel nieuwgierig en begon gelijk te snuffelen. 

Al vroeg begonnen onze baasjes ons te trainen om zindelijk te worden. Bij mij ging dat heel snel. Elke avond kwam mijn baasje alle keutels en plasjes uit mijn hok oprapen en deed het toen in een bak. Wat is die bak toch dacht ik nog... Elke keer als ik er in keek lagen er keutels en plasjes van mij in. Hmmm dat is dus de plek waar ik moet plassen en poepen! Na twee weken was ik zindelijk! 

Zelf vind ik het erg fijn om tijdens het plassen en poepen hooi te eten en ik merk aan Hompie dat zij dat ook vindt! Ook vinden wij het heel belangrijk dat onze wc elke dag verschoond wordt, want het liefst doen wij onze behoefte op een fris toilet... verder zijn wij echt niet veeleisend hoor...

Hompie had tijdens haar zindelijkheidtraining minder succes. Elke keer als ze los mocht deed ze gewoon een plasje op de vloer en in haar hok lagen de plasjes en keutels overal... waarschijnlijk kwam dat, omdat ze toen nog niet gecastreerd was. Wel een beetje gek dat ze plaste op de vloer van onze baasjes, want dat is haar territorium toch helemaal niet. Naja inmiddels hebben wij eigenlijk de hele huiskamer ingenomen hihi. Volgens mij hebben onze baasjes een zwak voor ons. Wij zijn stiekem de baas.... alleen weten zij dat nog niet.

Na Hompie haar castratie was ze trouwens meteen zindelijk. Knap van haar he?! Wel wilde Hompie graag een grote wc, want een hoek wc was helemaal niks voor haar. Mij maakte het allemaal niet uit. Als ik mijn behoefte maar kan doen. Wel kreeg ik opeens een grotere wc, want dat blijkt beter voor ons te zijn. Stiekem poep en plas ik nu ook een stuk lekkerder. 

Trouwens!! Wij doen onze behoefte alleen op back 2 nature bodembedekking. Dat zit echt het lekkerste en maskeert het beste onze geur, want wij kunnen stinken hoor! Zorg ervoor dat als je bodembedekking in je hok wilt, het andere bodembedekking is dan op het toilet. Anders is dit verwarrend voor ons als bunnies. 

Snuf snuf,

Frodo

© 2020 Onzekonijnen blog. Alle rechten voorbehouden.  
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin