Vakantie!

09-08-2021

Het is zover..... vakantie! Ergens waar mijn baasjes elk jaar weer naar uitleven. Ik merk het al meteen als het vakantie voor mijn baasjes is. Geen gehaast in de ochtend en alle tijd. Heerlijk zulke ontspannen baasjes. Als zij vakantie hebben, voelt het voor ons toch ook een beetje als vakantie. We mogen later opblijven, dus veel langer los!! We krijgen soms een extra snoepje en als hun lekker uiteten gaan, krijgen wij een net wat luxer avondmaal. Ik denk dat ze dat doen, omdat ze zich dan schuldig voelen dat ze weggaan. 

Ik vind het dus heerlijk als mijn baasjes vakantie hebben, want oohh dan krijg ik nog meer aandacht dan normaal! Maar na een paar dagen begin ik mij een beetje zorgen te maken... ik zie ze van alles inpakken en ik zie zelfs koffers voorbij komen. Dat is dus geen goed teken...

Mijn baasjes zijn druk bezig met het inpakken van al onze favoriete speeltjes, snoepjes en eten. Dit kan maar één ding beteken.., Hompie en ik gaan dus ook op vakantie. We worden allebei in onze reiskoffer gestopt en we worden vervoerd met de auto. Wat heb ik hier toch een hekel aan. Maar wat scheelt het voor mij dat Hompie bij mij is. Bij haar voel ik me altijd veilig. Mijn baasjes rijden voorzichtig naar ons oppasadres en praten ons kalmerende woordjes toe. 

Elk jaar gaan we naar hetzelfde oppasadres. Inmiddels kennen deze mensen ons erg goed. Ik merk aan ze dat ze ons wel erg schattig vinden want ook hier krijgen we veel aandacht. Onze baasjes leggen ze dan ook ieder jaar weer uit wat wij nodig hebben. Ik denk dat ze dat inmiddels wel weten, maar onze baasjes zijn een beetje overbezorgd.

Ze schrijven twee a4-tjes vol met allemaal informatie over ons en dat geven ze aan ons oppasadres. Zo kunnen ze met een gerust gevoel op vakantie...

Bij ons oppasadres gaat het soms wel iets anders dan normaal en dat is natuurlijk logisch! Wel moet ik hier altijd even aan wennen. Ik ben erg gehecht aan mijn vaste verblijf en hier heb ik niet mijn vertrouwde hok (die past niet in de auto). Gelukkig proberen ze mij hier op mijn gemak te stellen door mij veel te aaien. Daar word ik echt blij van! 

En.... wat hebben wij een geluk dat we hier zelfs los mogen lopen! en een klein geheimpje... wij krijgen hier meer snoepjes dan thuis. Zo is het hier voor ons toch ook een beetje vakantie!

Maar wie zie ik daar aankomen??? ja! Het zijn mijn baasjes! Wat zijn de dagen voorbij gevlogen.... we mogen weer met ze meer naar huis!

Fijne vakantie iedereen!!!

Snuf snuf,

Frodo




© 2020 Onzekonijnen blog. Alle rechten voorbehouden.  
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin