Wie is ons baasje?

24-10-2021

Vandaag voor het eerst een verhaal over wie voor deze lieve diertjes zorgt. Mijn naam is Marion en ik ben dol op konijnen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat dit al mijn hele leven is. Sinds ik Hompie en Frodo heb, is mijn liefde voor konijn zo erg gegroeid. In het begin wist ik niks van konijnen en ik merk in mijn omgeving dat echt weinig mensen iets van konijnen weten. Wat je hoort is schattig en lief, maar nee er zit zoveel meer achter het leven van een konijn!

Sinds we Frodo hebben gekocht is er iets gebeurd met mij. Dit lieve en mooie beestje, daar wil ik zo goed voor zorgen! Dus wat ging ik doen... alles op internet opzoeken. "hoe verzorg ik mijn konijn het beste" en drie keer raden wat er op één stond: Zorg ervoor dat je altijd twee of meer konijnen houdt... oepsieee... dat hadden wij dus niet. Wij hadden alleen die lieve en schattige Frodo.... zo zielig!! Dit konden wij dit lieve beestje toch niet aan doen. Wij wilde het beste voor Frodo dus kochten we een pittig en vrolijk konijn genaamd Hompie!

Vanaf toen ging ik mij steeds meer verdiepen in mijn konijnen. Wat hebben ze nodig zodat hun natuurlijke omgeving zo goed mogelijke wordt nageleefd? Wat is de beste voeding? Hoe moet ik de nagels knippen? Hoe verzorg ik hun vacht? Hoe koppel ik ze? Hoe maak ik ze zindelijk? En het aller belangrijkste, hoe maak ik mijn bunnies gelukkig?! Want één ding is zeker, als mijn konijnen gelukkig zijn, dan ben ik dat ook.

Wordt vervolgd....

Liefs,

Marion

© 2020 Onzekonijnen blog. Alle rechten voorbehouden.  
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin